Esta tradución foi realizada automaticamente mediante a Plataforma de Tradución Automática da Secretaría Xeral de Administración Dixital (Prata) e podería conter erros ou imprecisións na interpretación do contido.

Ir a: Moncloa Ir a: Ministerio de Sanidad Centro nacional de certificación de productos sanitarios

Máis do 95% das empresas que se certifican co CNCps repetiría a experiencia e o 100% recomendaríao

30 de xuño de 2025

O Centro Nacional de Certificación e Produtos Sanitarios (CNCps) realizou unha enquisa de satisfacción para coñecer a opinión dos seus clientes sobre a experiencia no proceso de certificación do Regulamento (UE) 2017/745, de abril, polo que se regulan os produtos sanitarios (MDR, polas súas siglas en inglés). Nela, un 60% das empresas consideran ao CNCps un socio estratéxico clave, con boa relación calidade-prezo e altos niveis de satisfacción xeral, o 95,4% repetiría a experiencia e o 100% recomendar.

Este estudio específico e independiente de las encuestas bianuales que realiza a sus grupos de interés como parte del programa de calidad de las Administraciones Públicas, se realizó el pasado mes de marzo con el objetivo de detectar oportunidades de mejora que permitan seguir adaptando los servicios a las necesidades reales de las empresas.

A enquisa obtivo un índice de resposta do 70%, o que achega unha base sólida para a análise e reflicte un alto nivel de implicación das empresas coas que traballa o organismo. Os resultados foron moi positivos, o que confirma que os servizos prestados cumpren amplamente coas expectativas, o que nos/nos alegra e motiva a seguir traballando nesta liña. Identifícanse, así mesmo, oportunidades de mellora en certos aspectos específicos que permiten elevar aínda máis a calidade do servizo. Do mesmo xeito, moitas empresas manifestaron un forte interese en recibir maior formación en temas crave para o desenvolvemento das súas actividades, o cal representa unha valiosa oportunidade para fortalecer a proposta de valor e fomentar relacións máis sólidas cos clientes.

Los seis bloques de preguntas de los que consta este estudio son los siguientes:

  • Proceso de certificación e a adaptación ao MDR: la mayoría de las empresas encuestadas ya han comenzado el proceso de certificación MDR, aunque solo una cuarta parte lo ha completado. Muchas aún no han certificado todo su catálogo, principalmente por limitaciones en la obtención de datos clínicos y disponibilidad de recursos especializados en la empresa. La normativa ha generado mejoras en productos y, aunque algunos proyectos de I+D se han ralentizado, el efecto general es positivo, ya que actúa como un motor de modernización tecnológica en el ámbito de la innovación.
  • Custos e prazos do proceso: máis do 66% das empresas considera que os custos foron transparentes e o 100% atopounos predicibles, o que indica unha boa planificación inicial. A maioría das empresas enquisadas sinalaron que o prazo de certificación axustouse ás súas expectativas. Con todo, hai certa disparidade na satisfacción cos resultados da revisión técnica e auditorías, se ben se alcanzan puntuacións intermedias/altas.
  • Factores de elección do CNCps e valoración do servizo: as empresas valoran principalmente a proximidade xeográfica do Centro, seguida da rapidez do proceso e a continuidade do persoal auditor. Pola contra, factores como a reputación, o custo do servizo e a acreditación técnica obtiveron puntuacións máis baixas (cun valor medio dun 7 sobre 10), indicando que non son tan decisivos na elección. Aspectos como a experiencia dos auditores e a calidade na comunicación obtiveron valoracións intermedias. Máis do 60% das empresas dan unha nota sobresaliente á súa relación co CNCps e o 60% delas tamén dan un sobresaliente ao seu grao de confianza no Centro.
  • Percepción do auditor: a enquisa reflicte unha clara valoración positiva cara a aspectos humanos e de actitude dos auditores do CNCps. A cualidade mellor valorada foi a de animar ás empresas a continuar traballando, o cal suxire que o acompañamento construtivo durante os procesos de auditoría é especialmente apreciado. Séguenlle outras cualidades ben valoradas como o estar actualizados cos cambios lexislativos, ser éticos, ter boa capacidade de comunicación, ter mentalidade aberta, achegar visión global e ser empáticos. Todas estas características reforzan a imaxe dun auditor próximo, informado e humano. O 60% dos enquisados dan un sobresaliente ao desempeño dos últimos auditores cos que traballaron, do mesmo xeito que coa relación e o grao de confianza no CNCps.
  • Comunicación e ferramentas dixitais: no relativo ás canles de comunicación, as empresas prefiren a comunicación verbal durante as auditorías, seguida do correo electrónico e as chamadas telefónicas. As reunións presenciais e a aplicación informática do CNCps foron peor valoradas, probablemente pola necesidade de desprazamento ou polo manexo da interface. Resulta rechamante que as videollamadas fosen peor valoradas que as chamadas telefónicas, a pesar de permitir comunicación visual. Esta diferenza podería explicarse por problemas técnicos á hora de conectarse ou por unha menor percepción de proximidade en comparación coa interacción telefónica directa. Aínda así, valórase positivamente a claridade e actualización da información proporcionada.
  • Percepción global e fidelización: as empresas consideran ao CNCps un socio estratéxico clave, con boa relación calidade-prezo e altos niveis de satisfacción xeral. O 95,4% repetiría a experiencia e o 100% recomendar.